CARE SUNT RESPONSABILITĂȚILE VÂNZĂTORULUI

•Auziți de la angajați expresia – „ nu este treaba mea” sau întrebarea „ Eu trebuie să fac aceasta?”  

•Vi se pare că primiți sarcini care nu se atribuie funcției Dvs.?
•Nu știți exact care responsabilități fac parte din obligațiile directe ale vânzătorului?
Atunci cu siguranță trebuie să citiți acest articol până la sfârșit. Este scris pentru Dumneavoastră.
Conducătorii  și angajații se interesează atât de des de acest subiect, încât am decis să deschid această întrebare ca să clarificăm anumite acțiuni referitor la aceasta.
Pentru început, să definim cuvântul responsabilitate. Ne referim la responsabilitatea vânzătorului.
Există o părere, că fiecare om are conceptul său despre cuvântul „responsabilitate”. Foarte bine că aveți conceptul Dvs. Eu transmit ceea ce este scris în dicționarul explicativ al limbii ruse, reprezentând pentru mine date veridice. Dacă există alte sensuri ale acestui cuvânt, atunci atingerea acestui nivel necesită scrierea unui dicționar explicativ al limbii ruse personal. Când acesta va fi scris și recunoscut, atunci va deveni date veridice, dar până atunci ne mulțumim cu MARELE DICȚIONAR EXPLICATIV.
Iată ce este scris despre aceasta în marele dicționar explicativ:
RESPONSABILITATE, (-ăți); fem.
1.
Responsabil, (3-4 sens.) despre lucrător. Obligația de a efectua un lucru. Atitudine conștientă față de obligațiile proprii pentru îndeplinirea sarcinilor.
2.
Necesitatea de a răspunde pentru acțiunile și faptele comise, etc.; obligația de a răspunde pentru consecințele posibile ale acestora. Responsabilitate mare, personală, morală. Responsabilitate față de fiu, familie, pentru menținerea ordinii. Responsabilitate pe care și-o asumă față de sine sau față de societate. A-și lua, a primi răspundere asupra sa. A lua, a da echipamentul pe propria răspundere. Responsabilitatea stă pe umerii cuiva, cade pe cineva, responsabilitate pentru ceva sau cineva, a pune/ a lua răspunderea de pe sine sau cineva. A încredința răspunderea cuiva (of.). A simți limita de responsabilitate, a-i fi frică de responsabilitate, a fi tras la răspundere (of.); considerat vinovat, a obliga să răspundă pentru acțiunile comise în fața instanței, autorităților competente, etc.).
3.
Seriozitate, importanță pentru ceva. A înțelege toată responsabilitatea ce o poartă pentru o anumită sarcină.
Acum este clar, că noi facem parte din categoria de la punctul 2. Necesitatea de a răspunde pentru acțiunile și faptele comise, etc.; obligația de a răspunde pentru consecințele posibile ale acestora.
Dacă vânzătorul își asumă responsabilitatea pentru acțiunile ce vizează îndeplinirea obiectivelor ale unei secții de vânzări, atunci el este responsabil pentru consecințele acestora. De exemplu, dacă nivelul vânzărilor nu este prea înalt, atunci nu trebuie să dăm vina pe perioada nefavorabilă a vânzărilor, pe conducător, lipsa cererii, prețurile ridicate sau alte motive. Orice persoană caută scuze atunci când apar probleme în domeniul pentru care și-a asumat răspunderea. Iar când găsim cauzele acestor probleme nu la noi, ci la altcineva sau altceva, noi permitem ca acest fapt să devină cauza principală în domeniul pentru care ne-am asumat răspunderea. Astfel nu noi gestionăm vânzările, ci motivul, cu care ne îndreptățim, fiind principal în domeniul nostru de vânzări. Mă adresez vânzătorilor: „Dragii mei, fiți cauza principală în tot ceea ce faceți, nu permiteți cuiva sau la ceva să vă transforme în urmare. ”
Conducătorul unei companii se înșeală rău dacă, citind aceste rânduri, crede că aceasta se referă doar la vânzători, întrucât avem o știre pentru Dvs. În special pentru acei conducători cărora le place să înceapă lucrul în locul angajaților săi,  să facă lucrul în locul angajaților săi și să termine lucrul în locul angajaților săi. Ați ales o metodă greșită de conducere. Această metodă din start este ineficientă atât pentru conducători, cât și pentru angajați. În primul rând conducătorii se plâng că nu au timp liber pentru sine, pentru familie, și pentru alte domenii ale vieții. De ce? Deoarece cândva conducătorul a îndeplinit obligațiile unui angajat, celui din urmă i-a plăcut și acum de fiecare dată conducătorul îndeplinește ceea ce trebuie să facă angajații săi. Sunt sigur că fiecare conducător citind acest articol s-a regăsit printre aceste rânduri. Perfect. Sunt bucuros de aceasta, pentru că acum veți înțelege ce faceți atunci când îndepliniți sarcinile angajaților. Faceți angajatul să devină consecință, deoarece îndepliniți obligațiile lui. Dvs. la fel deveniți consecință, deoarece permiteți organizației să vă gestioneze timpul liber, atenția și chiar viața Dvs. Recomandarea mea pentru conducători: – „Nu vă permiteți să faceți lucrul în locul angajaților Dvs. sau păstrați salariul pentru acest lucru la Dvs. nu îl acordați angajatului”. Sunt sigur că orice conducător are metodele sale eficiente care aduc succes în compania sa. Descrieți detaliat aceste metode și transmite-ți-le personalului Dvs. să le învețe. Apoi verificați personalul Dvs. cât de bine le poate aplica în practică
Care sunt responsabilitățile unui vânzător la postul său de muncă? Răspuns: Sunt toate acțiunile necesare pentru îndeplinirea etapelor de vânzare: Căutarea și găsirea clientului, stabilirea contactului, clarificarea detaliilor, efectuarea prezentării, încheiere afacerii (lucrul cu obiecțiile). Iar conducătorul trebuie să-i permită vânzătorului să controleze acest proces, dar nu să-l împiedice. Cu alte cuvinte, vânzătorul trebuie să poată și să i se permită să înceapă, să modifice și să finalizeze toate vânzările sale. Dacă cineva sau ceva se implică în acest ciclu de control, atunci înseamnă că aceste vânzări sunt controlate nu de vânzător ci de acel cineva sau ceva.
Deci, dacă vânzătorul nu poate să realizeze acest control (să înceapă, să modifice și să finalizeze vânzările) – atunci el se adresează companiei „MAESTRU ÎN VÂNZĂRI” (tel.: +373 79411313) unde se va învăța să controleze vânzările.
Recomand directorilor secției de vânzări să efectueze o descriere detaliată a tuturor obligațiilor, drepturilor și activităților de succes ale vânzătorilor săi. Activitățile de succes trebuie să fie descrise cât mai detaliat și accesibil. Cunoașterea drepturilor și obligațiilor și acordul în formă scrisă trebuie să fie efectuate încă de la etapa cunoașterii companiei. În caz că apar incidente, care nu sunt descrise în drepturi și obligații, atunci acest incident se descrie detaliat și se emite ordin care se introduce în lista drepturilor și obligațiilor.
 „MAESTRU ÎN VÂNZĂRI”  – scopul nostru este să aducem cultura vânzărilor în cea mai bună stare atât în Republica Moldova, cât și peste hotarele ei. Astfel să întoarcem vânzătorilor și conducătorilor bucuria și plăcerea de a lucra.
5 1 vote
Article Rating
Поделиться:
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments