CUM ȘI DE CE TREBUIE SĂ IEȘIM DIN ZONA DE CONFORT?

Ai observat că nivelul vânzărilor tale nu crește?  

 

Mult timp nu te-ai ocupat de căutarea clienților?

 

Îți dai seama că starea lucrurilor duce la ruinarea carierei tale în sfera vânzărilor?

 

Citește până la sfârșit acest articol și urmează ceea ce este scris în continuare. Depune acum efort asupra ta și succesul în vânzări este inevitabil.

 

Pentru început să clarificăm ce înseamnă zonă de confort.

Zonă de confort a managerului în vânzări – reprezintă locul, persoanele și condițiile care sunt favorabile vânzătorului, cu care s-a obișnuit. Oamenii din zona de confort, cel mai des, sunt prietenii și cunoscuții cu care vânzătorul a încheiat relații de prietenie și cu care îi place să comunice. Toți ceilalți oameni se află în afara zonei de confort. Adică, clienții noi sunt în afara zonei de confort. Locurile care fac parte din zona de confort sunt spațiile unde vânzătorii iubesc să meargă, în aceste locuri le este confortabil și le place să stea acolo. Celelalte locuri îl fac pe vânzător să nu se simtă în apele sale. Această stare se asociază cu starea unui om sărac care intră în salonul de automobile de lux. Dacă pe fața vânzătorului veți observa mirare în timp ce a văzut pe neașteptate o sumă mare de bani, atunci înseamnă că asemenea bani nu fac parte din zona de confort a vânzătorului, și nu va fi capabil să facă vânzări în asemenea sume de bani.

 

Apropo referitor la sume mari de bani.

În cadrul cursurilor deschise și corporative de vânzări oferite de compania „Maestru în vânzări”, se desfășoară un training special, unde îi antrenăm pe vânzători să pronunțe orice sume mari de bani, foarte simplu și fără disconfort.

 

Condițiile care fac parte din zona de confort a vânzătorului sunt câteva reguli și legi pe care acesta le acceptă și hotărăște să le respecte. Toate regulile noi, care contravin celor vechi nu fac parte din zona de confort a vânzătorului. Spre exemplu, dacă până acum vânzătorul primea un salariu stabil pentru un grafic fix de lucru, începând cu anul viitor se vor introduce condiții noi de salarizare, unde vânzătorul va primi doar un anumit procent din venitul companiei. Pentru unii din ei această informație va fi un șoc, care pur și simplu nu va fi acceptă și vor fugi.

 

Acum este clar că acțiunile ce urmează: sporirea profitului, mărirea numărului de clienți, capacitatea de a vinde în sume mari de bani, depind de dimensiunea zonei de confort a fiecărui vânzător în parte și a secției de vânzări în ansamblu.

 

Cred că ați observat că tot ceea ce nu poate accepta vânzătorul se află în afara zonei de confort a acestuia. Adică, la ieșirea din zona de confort, vânzătorul însuși trebuie să accepte noile condiții, oamenii sau locurile noi. Un autor bine cunoscut a spus că business-ul poate fi comparat cu un joc de șah. Unica deosebire dintre business și șah este – în business este nevoie de acordul „figurilor”, iar în jocul de șah nu este nevoie de acordul acestora. Același lucru se întâmplă și cu zona de confort, pentru a lărgi zona de confort a vânzătorului, în primul rând este nevoie de acordul vânzătorului însuși.

 

Acum a venit momentul când TU…da, da TU, acel care citește aceste rânduri, trebuie, în ciuda tuturor obstacolelor, să-ți lărgești zona de confort. Dacă ești de acord cu aceasta atunci merită să citești mai departe.

 

Care sunt modalitățile de lărgire a zonei de confort ale vânzătorului? Este foarte simplu!

 

•Fiecare minută liberă dedic-o căutării clienților. De exemplu, efectuarea apelurilor reci, distribuirea pliantelor și a cărților de vizită, și alte modalități de contactare a potențialilor clienți.

 

•Realizează prezentări pentru grupurile mari de clienți potențiali.

 

•Fii mereu în văzul potențialilor clienți.

 

•Vizitează locurile, care după părerea ta nu sunt pentru tine.

 

•Comunică cu oamenii noi, care după părerea ta niciodată nu vor cumpăra produsul sau serviciul tău.

 

•Creează-ți o obișnuință de a face cunoștință cu câțiva oameni pe zi.

 

 >>> Vezi mai multe sfaturi pe canalul „Maestru în vînzări” pe YouTube <<<

 

•Utilizează dicționarul, caută explicația cuvintelor pe care nu le cunoști. 5-10 cuvinte noi pe zi. În special, caută în dicționar termenii tehnici sau specializați care au legătură cu produsul sau serviciul pe care îl vinzi.

 

•Fă ceea ce până acum nu ai mai făcut niciodată, sari cu parașuta, învață să înoți, călătorește.

 

•Fă ceea ce demult îți doreai, dar amânai din „motive justificate”.

 

Viața este construită din obstacole, libertăți și scopuri. Dacă în vânzător bun și-a pus scopul preferat: „Indiferent de orice nu s-ar întâmpla să obțină un nivel ridicat de vânzări.” Atunci, cu siguranță, va fi nevoit să-și părăsească zona de confort, să nu cedeze greutăților, și să meargă mai departe spre obținerea scopul dorit. Cine a decis să renunțe înaintea obstacolelor, să nu aștepte rezultate mari.

 

Vânzarea nu este un lucru pentru cei slabi, ci pentru oameni puternici fizic și moral, care posedă părerile oamenilor.

 

Părăsește acum zona ta de confort și chiar acum vinde ceea ce nu poate fi vândut! Ești capabil de mai mult!

0 0 votes
Article Rating
Поделиться:
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments