COMUNICAREA REUȘITĂ A VÂZĂTORULUI – DIZOLVANTUL TUTUROR PROBLEMELOR ÎN VÂNZĂRI

Potrivit sondajelor efectuate de compania MAESTRU ÎN VÂNZĂRI, în baza vânzătorilor din diferite companii, s-a constatat următoarele: 

principala problemă și dificultate cu care se confruntă vânzătorii, este incapacitatea de a comunica corect și de a negocia cu clienții. 78 % din cei interogați au confirmat faptul că aceasta este problema principală.
Desigur, este important să urmați în ordinea cuvenită etapele de vânzare și să cunoașteți bine produsul Dvs., dar dacă nu comunicați corect cu clientul, atunci nici un alt factor nu vă va ajuta să încheiați cu succes o afacere.
Printre oameni există o astfel de părere – dacă putem vorbi corect înseamnă că putem și comunica corect. Dacă ar fi fost astfel, atunci fiecare din noi ar fi fost capabil să negocieze cu alți  oameni, dar de fapt nu este așa. Sunt oameni care consideră că comunică corect atunci când se contrazic cu toți. Alții consideră că comunică atunci când ascultă atent. Există o castă specială de oameni, care nu permit să spui un cuvânt în timpul monologului lor, și consideră că nu au probleme în comunicare. Există oameni care „zboară” cu gândul la problemele lor și răspund în mod „automat” interlocutorilor săi. Astfel de oameni se întâlnesc atât în rândul clienților, cât și în cel al vânzătorilor. Într-o comunicare reușită trebuie să existe armonie, unde persoanele ce comunică se simt confortabil și doresc să comunice în continuu unul cu celălalt. Vânzătorii cei mai buni comunică atât de bine, încât clienții lor simt în permanență dorința de a comunica cu ei și au o dispoziție prietenoasă. Numai astfel acești clienți devin permanenți, iar publicitatea provine anume din aceste surse.
Comunicarea reprezintă schimbul de idei în spațiu dintre două persoane. Comunicarea este acel dizolvant al problemelor, care aplanează conflicte și războaie. Capacitatea de a comunica corect este oferită tuturor, dar lipsa cunoștințelor a ceea ce înseamnă o comunicare corectă și experiența anterioară, deseori duce la incapacitatea de a se înțelege cu un client sau altul.
Cum să comunicăm corect și care este ordinea consecutivă a unei comunicări reușite? Rareori ne dăm aceste întrebări. În timpul cursurilor practice, am observat că anume aici este punctul slab al angajaților ai diferitor companii. Investigând puțin, am găsit formula unei comunicări corecte. Este descrisă de un filozof american, călător și publicist. Nu a trebuit să „reinventăm bicicleta”.
Comunicarea reprezintă formularea ideilor și acționarea asupra impulsului sau a particulei din punctul-sursă, pe o anumită distanță, în punctul-receptor, cu intenția de a stimula în punctul-receptor asimilarea și perceperea a ceea ce a fost emis din punctul-sursă.
Formula unei comunicări reușite: motivul, distanța, rezultatul, inclusiv intenția, atenția, redarea și înțelegerea.
Motivul: punctul-sursă, cel care emite particule de informație sau este inițiatorul comunicării.
Rezultatul: punctul-receptor, receptorul particulelor de informație.
Intenția: dorința motivului de a transmite particule de informație către rezultat și dorința rezultatului de a primi particulele de informație transmise de motiv.
Atenția: concentrarea gândirii, vederii și a auzului.
Redarea: acționarea asupra recreării exacte a particulelor de informație transmise.
Înțelegerea: Capacitatea de a percepe sensul, conceptul și conținutul.
Dacă în timpul comunicării nu lipsesc aceste elemente, atunci ne este cel mai ușor să negociem cu orice client rațional. Cei mai renumiți politicieni și purtători de cuvânt își desfășoară convorbirile sale utilizând această formulă a comunicării, descrisă mai sus.
În etapa a doua a cursului, care este organizat de compania MAESTRU ÎN VÂNZĂRI, se pune accentul maxim pe antrenarea acestei formule de comunicare reușită cu clienții. S-a observat o creștere rapidă a vânzărilor la studenții noștri, care au fost admiși la cursurile de comunicare reușită.
NU UITAȚI – este posibil de câștigat mulți bani numai atunci când dorești sincer să ajuți oamenii. Cel mai interesant este că în situația dată – banii aduc fericire și plăcere. 
0 0 votes
Article Rating
Поделиться:
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments