Mulți directori și specialiști în selectarea personalului cred că dacă un candidat poate comunica, atunci el este potrivit pentru departamentul de vânzări. Doar puțini oameni știu care este comunicarea corectă care place oamenilor. Dicționarul spune că comunicarea este schimbul de informații între oameni sau dialog. Elementele principale ale unei comunicări adecvate vor fi descrise în continuare.
- Fii aici și acum. Este imposibil să conduci un dialog dacă unul dintre interlocutori, chiar și cu gîndul, vor fi în alt loc. De exemplu, un agent de vânzări vorbește cu un client, iar clientul se gândește la o întâlnire care este programată mai târziu.
- Dificultate în a începe comunicarea cu străini și uneori chiar și cu cunoscuți.
- Sunt oameni care nu te lasă sa pui un cuvant in dialog. Le place să fie ascultați și nu le pasă ce ai de spus. Astfel de oameni sunt ca radioul sau televizorul. Nu au nevoie de dialog. Le place să vorbească singuri.
- Sunt oameni care tac și cred că comunică. Desigur, există comunicare non-verbală, dar acestea nu susțin dialogul în niciun fel.
- Nu dă confirmare. O confirmare este ceva făcut sau spus pentru a face interlocutorul să înțeleagă că informația a ajuns, înțeleasă sau percepută. Sunt oameni care nu dau confirmare. Îi spui – „Bună dimineața!”, Și ca răspuns, tăcere.
Dacă observați că unul sau mai multe dintre puncte de mai sus sunt despre tine. ÎNSCRIE-TE LA UN CURS PRACTIC DE COMUNICARE care poate repara orice element de comunicare.