Crezi că vinzi mărfuri sau servicii scumpe;
Simți disconfort atunci cînd trebuie să anunți prețul;
Fiecare client cere reduceri.
Atunci citește un articol foarte important pentru tine. Instruind managerii pe vânzări, noi am observat că nici nu fiecare director poate cu ușurință numi clienților săi prețuri mari. Și ținând cont de faptul că pentru fiecare dintre noi cuvântul „mulți” sau „scump” înseamnă cifre diferite. Compania „Maestru în vînzări” a decis să destăinue una dintre exercițiile foarte utile, care va îmbunătăți relația ta cu banii.
Poți ști marfa pe care o vinzi. Poți face o bună prezentare a produsului, dar dacă nu ești capabil cu ușurință să anunți prețul, atunci dispare sensul acțiunilor precedente. Clientul simte chiar prin telefon lipsa încrederii vânzătorului în suma pe care a numit-o. Și acum clientul începe sa vă facă obiecții și dezacorduri cu privire la prețul anunțat, cere întrevedere cu directorul, și, în cel mai rău caz, pleacă la concurent.
Pentru a elimina această problemă, ne-am decis să aflăm cauza disconfortului și fricii de „sume mari de bani.” S-a dovedit că există ceva care unește toate aceste motive. Ele sunt legate de experiența negativă și dureroasă asociată cu banii și informații false cu privire la bani. Acest lucru înseamnă că înainte de a face față aceastor probleme, avem nevoie să aflăm care date sunt corecte; să realizăm, să înțelegem și să acceptam propriile decizii rezonabile cu privire la bani. Și numai după aceea se poate lucra cu influența experienței negative.
Banii sunt titluri de valoare sau monede care contribuie la schimbul dintre oameni sau grupuri de oameni.
Privind la istorie, aflăm că originea banilor este foarte banală. Cineva a avut găini care făceau ouă, iar altul avea o vacă, care a dădea lapte. Cel care a avut găini, avea nevoie și de lapte, și care avea o vacă dorea omletă din ouă pentru micul dejun. S-au schimbat și ambii și-au satisfăcut poftele. Astfel au fost primele schimburi.
Cu așa schimb au apărut dificultăți. Cel care a vrut să cumpere casă, nu a putut acumula așa de multe ouă proaspete sau atât de mult lapte. Și oamenii au fost de acord că pietrele frumoase și rare vor servi ca schimb pentru o cantitate mare de lapte și ouă. Pietrele și metalele rare, și mai tîrziu hârtia pictată au devenit simboluri ale bunurilor. Cu cât persoana sau grupul de oameni care produc multe bunuri cerute de societate, cu atât mai mult ei trebuie să aibă mai mulți bani. Aceasta este o scurtă origine a banilor. Este doar metal sau hârtie, cu valoarea carora oamenii au fost de acord. De aici reiese faptul că banii nu sunt un indicator a venitului ridicat. Un indicator al bogăției materiale sunt produsele și serviciile care sunt în cerere de societate. Vrei să fii cu adevărat bogat, produce bunuri și servicii.
Banii sunt direct legați de valorile materiale, de tot felul de energie, de spațiul în care banii au valoare și de timpul prețios în care banii sunt valabili.
De exemplu: vânzătorul, care aduce într-un timp scurt o mulțime de venit – este angajatul care merită de fapt să fie bogat, deoarece aceasta poate într-un anumit spațiu, să investească energie, acolo de unde vine, mult profit.
Aceasta este adevărul despre bani! Vrei să crezi sau nu vrei – nu contează. Ceea ce este important este faptul că așa s-a întâmplat, se întâmplă și se va întâmpla o perioadă lungă de timp.
În prezent noi creăm din bani un idol, căruia îi slujim și-l ascultăm necondiționat. Banii sînt importanți și necesari. Doar trebuie să ne amintim că noi gestionăm banii, și nu ei pe noi.
Ține minte, că nu banii te fac bogat. Capacitatea ta de a produce – asta-i bogație. Întotdeauna produce și vinde produsele întrebate de societate, și atunci banii nu se vor termina niciodată.
__________________________________________________________________
Exercițiu practic „Date false”
Ideea:
Găsirea și conștiintizarea datelor false despre bani.
Exercițiu:
Acest exercițiu se face individual.
Asigurați-vă că nimeni și nimic nu vă va putea dearanja.
Luați câteva foi de hârtie curată și un pix sau creion.
Scrieți toate datele false pe care le cunoașteți și care sunt legate de bani. Dese ori acestea date false sunt date cu care ați fost de acord, fără a le examina în detalii.
De exemplu: „bărbătul în familie trebu să cîstige mai mulți bani decît femeia”, „doar cei bogați pot avea mulți bani”, „ca să ai mulți bani, trebuie să te naști în familie bogată”, „Nu șterge masa cu mâna că n-o să ai bani”, „Eu nu pot avea mulți bani „, etc.
Scrieți până când simțiți că ați scris tot ce vă puteți aminti. Este posibil să dureze de la o perioadă scurtă de timp, până la câteva ore.
Finisarea exercițiului:
Rupeți, ardeți, sau pur și simplu aruncați aceste date false care le-ați scris anterior.
Mergeți la un loc unde există o mulțime de spațiu liber. Acest lucru poate fi un acoperiș al unei case, balcon la un etaj superior sau pe un deal.
Privind după orizont, primiți îndependent o decizie corectă despre bani.
Rezultatul final:
Îmbunătățirea vizibilă a atitudinei față de bani.
___________________________________________________
Informație importantă:
Aceasta nu este unicul exercițiu care îmbunătățește starea atitudinei față de bani. Compania „Maestru în vînzări” a pregătit încă câteva exerciții care mărește capacitatea vânzătorilor pentru a cere cu ușurință sume mari de bani. În special, aceste exerciții sunt utile pentru cei care vând bunuri de lux (imobiliare, automobile, avioane, etc.). Deși s-a constatat că vânzătorii care vând chibrite, de asemenea au probleme la finalizarea tranzacției.
Dupa finalizarea exercițiului „Date false”, contactează compania „Maestru în vînzări” și noi te vom ajuta să-ți eliminezi atenția de la experiențele negative din trecut. Telefon: +373 79411313
Acestea și multe alte antrenamente practice de vânzări sunt disponibile la cursul deschis pe vânzări și training corporativ pe vânzări, care sunt formate din două etape. Prima etapă constă din 50% teorie pe vânzări și 50% din exerciții practice. A doua etapă este din 100% antrenamente practice pe vânzări.
© 2015. Toate drepturile sunt rezervate. Orice copiere neautorizată este interzisă. Drepturile aparțin S.R.L. „Maestru in vinzari” (tel.: +37379411313)